Mijn Leerdoelen
Op deze pagina staan al mijn leerdoelen beschreven. De leerdoelen hebben zowel betrekking tot stage als betrekking op school. Ook vind je een actieplan per leerdoel.

Contact met ouders
In week 25 wil ik me comfortabel voelen als ik naast een collega sta die bij het ophalen van de kinderen een gesprek heeft met een ouder. Ik wil me klaar voelen om de stap naar me mengen in het gesprek in te kunnen gaan zetten.
Actieplan
Week 16: Een gesprek observeren tussen ouders en een collega tijdens het ophaalmoment.
Week 17: Zie week 16
Week 18: Zie week 16
Week 19: Bewust naast een collega gaan staan tijdens een gesprek met een ouder. Dit doe ik tijdens het ophaalmoment. Ik neem nog niet deel aan het gesprek.
Week 20: Zie week 19
Week 21: Zie week 19
Week 22: Zie week 19
Week 23: Naast een collega gaan staan en een open houding aannemen. Dit doe ik letterlijk door mijn armen los te hebben en er bij te staan en bijvoorbeeld niet zitten. Nadat ik heb gehoord hoe de collega communiceert met ouders stel ik de collega een aantal vragen over waarom ze zo heeft gehandeld als dat ze heeft gedaan.
Week 24: Zie week 23
Week 25: Einde doel. Evaluatie met praktijkbegeleider over hoe het is gegaan.

Open vragen stellen
Voor week 28 wil ik bewust open vragen kunnen stellen in gesprekken met bijvoorbeeld ouders en collega's. Ik voer 2 gesprekken voor de EVE signaleren, tijdens deze gesprekken oefen ik met open vragen stellen.
Actieplan
Week 16-17: Theorie zoeken over open vragen en gesprekken voeren.
Week 18-19: Collega's observeren. Wat voor open vragen stellen hun?
Week 20-21: Oefenen met open vragen stellen. Dit kan natuurlijk in een gesprek met ouders, maar dit kan ook laagdrempelig thuis of op school. Het gaat echt om oefenen en bewust worden.
Week 22-23: Een gesprek met ouders voorbereiden. Welke vragen kan ik stellen en hoe maak ik deze vragen open?
Week 24-25: Oefenen met gesprekken voeren met collega's en/of ouders.

Samenwerking
Tijdens de groepsopdracht wil ik beter rekening houden met de planning van anderen door actief af te stemmen en flexibel te zijn. Daarom zal ik bij elke groepsvergadering minimaal één keer expliciet vragen naar de beschikbaarheid en planning van mijn groepsleden en de planning hierop aanpassen indien nodig. Ik pas deze werkwijze toe gedurende de hele looptijd van de opdracht en evalueer na afloop met mijn groepsleden of de planning beter afgestemd was op ieders agenda.
Actieplan
Ik heb een stappenplan gemaakt voor wanneer er een groepsopdracht op school loopt. Ik heb dit stappenplan gebaseerd op een opdracht van 8 weken.
Week 1: Mijn leerdoel bespreken met de groep.
Week 2: Afstemmen met de leden wat de planning gaat worden voor de opdracht.
Week 3: Afstemmen of de planning nog goed is voor iedereen en de volgende bijeenkomsten plannen.
Week 4: Zie week 3.
Week 5: Een deadline stellen wanneer alles af moet zijn. Hierbij rekening houden met de anderen. Ook plannen van de laatste bijeenkomst.
Week 6: Aandacht hebben voor de ander. Zijn er obstakels op de weg naar het eind waardoor het niet lukt om het optijd af te hebben. Zo ja? Hoe kunnen we dit oplossen?
Week 7: Checken of iedereen de laatste bijeenkomst nog scherp heeft.
Week 8: De laatste bijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst ook mijn leerdoel checken en dus feedback vragen aan mijn medestudenten.
Maak jouw eigen website met JouwWeb